تلسکوپ فضایی هابل

تلسکوپ فضایی هابل

تلسکوپ فضایی هابل

ناسا در تلاش است تا تلسکوپ فضایی هابل را پس از حل کردن مشکلی که بر روی صفحه محافظ آن ایجاد شده بود، برای برگشتن به عملیات علمی خود آماده کند.

 

ناسا در تلاش است تا تلسکوپ فضایی هابل را پس از حل کردن مشکلی که بر روی صفحه محافظ آن ایجاد شده بود، برای برگشتن به عملیات علمی خود آماده کند. هابل در روز یکشنبه در تاریخ هفتم مارچ پس از شناسایی خطایی که در سیستم نرم‌افزاری کامپیوتر اصلی فضاپیما ایجاد شده بود، در حالت امن خود قرار گرفت. فضاپیما با برنامه برگشت به عملیات نرمال تا سه‌شنبه شب، از حالت امن خود خارج و و به حالت پیش علمی وارد شده بود.

حالت امن حالتی است که ساختار تلسکوپ را در یک شرایط پایدار قرار می‌دهد تا مشکل آن از روی زمین حل شده و ماموریت به حالت عادی خود بازگردد. ورژن‌های متفاوتی از حالت امن بسته به مشکل ایجاد شده موجود است.

در طول برگرداندن تلسکوپ به حالت پیش علمی، خطایی پیش‌بینی نشده توسط دوربین واید فیلد 3 شناسایی شد که موجب جلوگیری ازبرگرداندن آن به ماموریت شد که محققین در حال حاضر در حال رفع آن هستند. تمامی ابزارهای دیگر بدون هیچ مشکلی بازبینی شدند. تلسکوپ هابل تا زمان رفع مشکل دوربین واید فیلد3 بدون آن در پنج‌شنبه شب به ماموریت علمی خود باز خواهد گشت.

منبع: hubblesite.org

نظرات 0

برای ثبت نظر ابتدا باید در سایت لاگین کنید , ورود